Czym jest logopedia i dla kogo jest kierowana?

Logopedia to interdyscyplinarna dziedzina nauki, rozwijająca się dynamicznie, która obejmuje diagnozowanie, leczenie i zapobieganie zaburzeniom mowy i komunikacji. Terapia logopedyczna jest skierowana do osób w każdym wieku – zarówno dla dzieci od najmłodszych lat, przed i w trakcie rozwoju mowy, jak i dla osób dorosłych. Celem logopedii jest poprawa jakości życia poprzez rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, korygowanie jakości mowy i głosu oraz osiąganie prawidłowego przebiegu funkcji prymarnych, takich jak oddychanie, gryzienie, żucie, połykanie i mimika twarzy.

W naszej poradni zajęcia logopedyczne są dostosowane indywidualnie do każdego pacjenta. Terapia przebiega zgodnie z opracowanym planem terapii, który może ulegać modyfikacjom w trakcie jej trwania, w zależności od zdobytych umiejętności i możliwości pacjenta. W celu osiągnięcia najlepszych efektów terapeutycznych logopeda współpracuje z innymi specjalistami w poradni, a w razie potrzeby może skierować pacjenta na konsultacje do innych specjalistów, takich jak laryngolog, neurolog, ortodonta czy fizjoterapeuta.

Każdy pacjent jest dla nas niezwykle ważny, dlatego podchodzimy do każdego z naszych podopiecznych z pełnym zaangażowaniem.

szare kolumny

Aktualna oferta zajęć:

Terapię logopedyczną oferujemy dla osób w każdym przedziale wiekowym. W ramach oferty proponujemy:

  1. Pełną diagnozę logopedyczną: obejmującą 1-2 spotkania trwające 60 minut, wywiad z pacjentem lub rodzicami (w przypadku dzieci), badanie logopedyczne oraz omówienie wyników i sporządzenie pisemnej diagnozy wraz z planem terapii.
  2. Konsultację logopedyczną: jedno spotkanie trwające 60 minut, po którym przekazywane są wskazówki na podstawie uzyskanych informacji (bez pisemnego opisu).
  3. Terapię wad wymowy: usuwanie lub niwelowanie wad wymowy, ćwiczenia prawidłowej sprawności i siły narządów artykulacyjnych, masaż logopedyczny, kształtowanie i korygowanie funkcji prymarnych oraz rozwijanie zdolności komunikacyjnych.
  4. Zajęcia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (ORM) o różnorodnym podłożu: rozwijające mowę dla dzieci z problemami z werbalną komunikacją, prowadzone w sposób różnorodny, wykorzystujący sfery rozwojowe (ruchowe, sensoryczne, poznawcze).
  5. Zajęcia dla dzieci z zaburzonym przetwarzaniem słuchowym: rozwijanie umiejętności słuchowych i komunikacyjnych, niwelowanie trudności związanych z pracą na materiale językowym, różnicowaniem głosek, rozpoznawaniem i interpretacją dźwięków.
  6. Wprowadzanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC): dla dzieci z utrudnionym rozwojem mowy werbalnej (np. z niepełnosprawnością intelektualną, diagnozą ze spektrum autyzmu, zaburzeniami słuchu), mające na celu pomoc w komunikacji z otoczeniem i wspomaganie rozwoju mowy.
  7. Zajęcia dla osób z afazją ruchową, czuciową lub mieszana: dostosowane do indywidualnych potrzeb, mające na celu poprawę komunikacji i funkcjonowania w codziennym życiu.
  8. Rehabilitacja logopedyczna po udarze mózgu: mająca na celu przywrócenie lub poprawę zdolności komunikacyjnych i językowych, zaburzonych na skutek udaru.
  9. Opieka logopedyczna osób starszych: terapia mająca na celu poprawę lub utrzymanie funkcji poznawczych, mowy, jakości głosu, rozumienia języka, czytania i pisania.
  10. Nauka prawidłowej emisji głosu i jej zasad: dla osób z problemami z jakością głosu, prowadzące do lepszej komunikacji i zrozumienia potrzeb własnego głosu.